29.6.08

Immigració i populisme gratuït, però car


Sóc estranger. Visc ja des de fa 14 anys a l'Estat espanyol, pago els meus impostos, però no tinc el dret de votar a les eleccions generals.
Els meus fills no poden tenir la nacionalitat espanyola, tot i haver nascut aquí. Tinc tots els deures, però no tots els drets, i a sobre haig de servir com el cabrit expiatori per als populistes, encara que hagi cotitzat a la Seguretat Social i treballat durant una dècada com a autònom, imagineu-vos que avui en dia em trobés sense feina. Segons el Sr. Rajoy, hauria de marxar del país? No hauria de poder gaudir dels fruits de la meva feina com la resta de treballadors? Per a mi no hi ha d´haver prestacions d´atur? Si no m´agraden els toros i segueixo menjant segons els costums del meu país d´origen, si parlo català, no menjo porc o sóc ateu, estaré complint el contracte d´integració? Però a part de la seva anticonstitucionalitat i miopia ridícula, el missatge de les paraules d´en Rajoy és molt perillós, perquè dóna
justificació a tot tipus de posicionaments arrogants, arbitraris i xenòfobs, que incrementen el problema que pretén solucionar amb la seva proposta. I jo no puc votar! DAVID ANDRESCU - (ARTICLE ESCRIT A HTTP://WWW.BERGACTUAL.CAT)